Uue meedia positiivsed ja negatiivsed aspektid (Nädal 3)


Uusmeedia on aina populaarsust koguv meediavorm, mille positiivsed küljed ei jää märkamata ka kõige konservatiivsematele traditsioonide ja vanade harjumuste austajatele. Alustades uue meedia kättesaadavusest ja lõpetades selle laiahaardelususega, on antud meediatüübil plusse palju.


Isiklikult pean parimaks uue meedia omaduseks otsingumootorite olemasolu. Kui enne nende teket pidi inimene kindlalt teadma millise infoallika poole peaks ta oma murega pöörduma, siis praegu tuues näiteks Google otsingumootori, võib teda kirjeldada kui proffessorit, kes teab lahendusi lõpmatult paljudele probleemidele, kes annab vajadusel lühikese vastuse või suunab sind põhjalikuma poole, ning mis viimaks enda teadmisi konstantselt arendab. Tänu professor Googlile ei pea me kogu aeg ilmtingimata panema endale asju kirja ning jätma neid meelde. Piisab vaid ühest väga vajalikuks saanud oskusest milleks on "guugeldamine". Guugeldamise lihtsus on kindlasti olnud asi, mis tavameediat vaikselt on alla toomas.


Guugeldamine on küll hea viis saada kätte infot, kuid sellisel info talletamisel on ka puudujääke. Google eelistab inimestele pakkuda ette sobivatest otsinguvastetest populaarsemaid. Kuid tegelikkuses ei viita mitte miski kunagi sellele, et populaarseim vastus oleks ka kõige sisukam, tõesem ning paremini mõistetatud vastus inimese probleemile. Seega võibki tihtipeale mingit probleemi guugeldades sattuda näiteks esmalt foorumiarutelu peale mitte aga veidi allpool nähtavale lingile, mis on kirjutatud rohkem spetsiifiliste ning tõestatud teadmiste põhjal. Kasutajale see aga tihti rolli ei mängi, kuna leitakse, et kui Google esimesena soovitab, siis ju on ikka tegemist parima vastusega probleemile. Leian, et antud probleemi olemasolu endiselt väärtustab ka tavameediat, kus sisu on rohkem struktueeritud ning seega tõsiste probleemide puhul ka tihtipeale tõsiselt võetavam.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist